• Dierenarts en vestigingsmanager Marleen Kannekens.

    Marijke Dekker

Nieuwe dierenkliniek: de beste zorg voor uw dier

WIJK BIJ DUURSTEDE Een nieuwe dierenkliniek, een nieuwe naam en een ervaren, deskundig team. Dierenarts Marleen Kannekens-Jager heeft een heldere missie met dierenkliniek 't Zand: een persoonlijke band met dier en eigenaar, laagdrempelig en de allerbeste zorg. "Alles is gericht op het welzijn van dieren."

Marijke Dekker

Dierenkliniek 't Zand maakt deel uit van dierenartsenpraktijk De Krommerijnstreek en is ontstaan na een overname van dierenartspraktijk De Heul, die onder leiding stond van Erik Jacobs. De nieuwe kliniek zet de lijn van Jacobs graag voort, zegt dierenarts en vestigingsmanager Marleen Kannekens-Jager. "Hij had een trouwe klantenkring. Klanten wisten vooral de prettige sfeer en zijn persoonlijke aanpak te waarderen. Er was altijd wel tijd voor een praatje en een grapje. Zo zit ik ook in elkaar."

Samen met dierenarts Josine van Mourik en drie assistentes bestiert Marleen, die al tien jaar als dierenarts werkzaam is, de nieuwe kliniek. Een zelfstandige vestiging, die deel uitmaakt van een groter geheel. Voordeel is dat het team de kliniek een eigen gezicht kan geven, maar in geval van nood kan terugvallen op een grotere organisatie. "We hebben als missie om dier en eigenaar persoonlijke aandacht te geven. We nemen de tijd, luisteren, adviseren over de beste behandeling, maar denken ook mee over goede alternatieven als het financiële plaatje een hobbel vormt. We zijn transparant, flexibel en laagdrempelig."

TANDHEELKUNDE De kliniek biedt tal van behandelingen en producten, zoals voeding en middelen tegen vlooien en teken. "We hebben veel expertise en beschikken over moderne operatiefaciliteiten, (echo)apparatuur en een uitgebreide tandheelkunde-unit. Eigenaren mogen bij hun dier zijn als het onder narcose wordt gebracht of als er een röntgenfoto wordt gemaakt. Streven is om dieren poliklinisch te helpen, maar de patiënten kunnen ook bij ons overnachten."

INFORMATIE Dierenwelzijn begint bij de juiste kennis bij arts én eigenaar, zegt Marleen. "We geven daarom graag advies, en bespreken een behandelplan uitgebreid met de eigenaar. Omdat tijdens een gesprek toch veel informatie verloren gaat, proberen we na afloop zoveel mogelijk informatie op papier mee te geven."

THEMA-AVONDEN Ideeën voor de toekomst heeft de bevlogen dierenarts in overvloed. Zoals het 'katvriendelijk' maken van de kliniek en het organiseren van informatie- en thema-avonden. "Door kennisoverdracht en maatschappelijke discussies wil ik graag zorgen dat we gezamenlijk onze dieren zo gezond mogelijk houden. Een avond over het terugdringen van antibioticagebruik zou een mooi thema zijn."

AFSPRAAK Door op afspraak te werken, worden wachttijden voorkomen, en daarmee stress bij de dieren.

Kijk voor meer informatie op www.dierenkliniekhetzand.nl of stap eens binnen op Zandweg 11.