• n.v.t.

Hoe Bunnikse ondernemers offline bedrijf kunnen promoten

Als lokale ondernemer kan het soms lastig zijn om voldoende klanten te trekken met de vele (landelijke) concurrentie. Daarnaast zijn er bedrijven die grote marketingbudgetten inzetten om zowel digitaal als in de fysieke wereld potentiële klanten te bereiken. Als kleine zelfstandige in Bunnik of één van de omliggende plaatsen kan de promotie van een eigen bedrijf overweldigend klinken. Maar ook met een beperkt budget en een regionale doelgroep zijn er diverse mogelijkheden om een organisatie te promoten. En een online drukker kan daarbij helpen.

Het lijkt misschien alsof alles tegenwoordig online plaatst vindt, maar zaken doen in de offline wereld is zeker niet uitgestorven. En dit is ook niet verrassend aangezien er volop diensten zijn die niet (uitsluitend) via internet plaats vinden. Daarnaast heeft internet enkele nadelen die de offline wereld niet heeft. Zo vindt er geen persoonlijk contact plaatst waarbij personen elkaar aan kunnen kijken en de hand kunnen schudden. Om op die manier een blijvende herinnering te creëren. Ook kunnen klanten producten online niet bekijken en aanraken voordat ze gekocht worden. Het gevolg is dat steeds meer bedrijven zich in de fysieke wereld willen promoten om betere banden met potentiële klanten te leggen. Maar, hoe kan een bedrijf zichzelf in de offline wereld promoten? Welke strategieën kunnen toegepast worden door ondernemers in de regio Bunnik om de juiste doelgroep te bereiken?

Lokale evenementen In de regio Bunnik worden vele evenementen georganiseerd, onder andere door de Bunnikse Handel en Industrie Kring. Deelname aan één van de georganiseerde activiteiten biedt mogelijkheden om te netwerken en nieuwe contacten te leggen. De andere deelnemers kunnen gezien worden als een potentiële klanten of samenwerkingspartners bij het aangaan van een gesprek. Een andere optie is om als onderneming zelf een bijeenkomst te organiseren waarbij het bedrijf natuurlijk de hoofdrolspeler is. Dit biedt de mogelijkheid om producten en diensten aan een brede doelgroep te tonen.

Netwerken met visitekaartjes Visitekaartjes zijn nog steeds een effectief marketingmiddel. Ze tonen overzichtelijk de bedrijfsgegevens en zorgen ervoor dat potentiële klanten op een later tijdschip nog eens contact kunnen opnemen. Tijdens het bezoeken van lokale (netwerk)evenementen is het aan te raden om als ondernemer altijd visitekaartjes bij de hand te hebben. Het is namelijk nooit te voorspellen waar en wanneer een kans op een nieuwe klant of een samenwerking zich voordoet.

Bedrijfspresentaties in de regio Er zijn verschillende manieren om met drukwerk zoals brochures, flyers en posters een bedrijf te presenteren. Vooral het uidelen van flyers is een traditionele methode die nog steeds werkt. Het ontwerp van het drukwerk is iets om goed over na te denken, om te zorgen dat het opvallend is en een goede indruk geeft aan de persoon die het in handen krijgt. Ook posters zijn in de digitale wereld nog steeds een effectief middel. Het bewijs hiervan is dat vele bedrijven en evenementen ook hedendaags middels posters gepromoot worden. Voor het ophangen van posters en het uitdelen van flyers op openbare plekken is het verstandig om vooraf contact met de gemeente op te nemen om na te gaan of er vergunningen nodig zijn.  

In kort, er zijn offline marketingtools die zonder hoge budgetten heel goed inzet kunnen worden door lokale ondernemers in Bunnik en omstreken. Middelen die buitengewoon effectief zijn en helpen om de doelen van een bedrijf te bereiken. En online printers zijn een handige manier om het drukwerk zoals visitekaartjes en brochures te laten vervaardigen.